Postbus AG wprowadza do eksploatacji jedenaście nowych elektrycznych eCitaro produkcji Mercedesa. Niskopodłogowe autobusy będą wykorzystywane na zlecenie stowarzyszenia transportowego Ost-Region (VOR) w projekcie „Schweinbarther Kreuz” w południowym regionie Weinviertel w Dolnej Austrii. To pierwsze całkowicie elektryczne autobusy producenta ze Stuttgartu w regularnej eksploatacji na austriackich drogach.
Bez zbędnych przestojów
Obecny projekt to węzeł transportu publicznego łączący dworce kolejowe w Gänserndorf, Wolkersdorf i Mistelbach w południowym regionie Weinviertel. Regularne przewozy autobusowe odbywają się w odstępach godzinnych. Na dwóch trasach pracuje stale osiem autobusów. W tym czasie akumulatory w dwóch innych autobusach są ładowane w Gänserndorfie mocą do 300 kW w ciągu zaledwie 30 minut, dzięki czemu unika się bezproduktywnych przestojów. Autobusy są również ładowane przez noc w trzech wymienionych powyżej miastach. EVN tworzy obecnie stacje ładowania na zlecenie VOR, które mają być uruchomione jeszcze w sierpniu.
Zdalny monitoring
Autobusy są wyposażone w miejsce dla wózków inwalidzkich, składaną rampę przy drzwiach nr 2, zamkniętą kabinę kierowcy, system liczenia pasażerów oraz dwa monitory TFT do informacji pasażerskiej. Ponadto wszystkie jedenaście pojazdów posiada pantograf do szybkiego pośredniego ładowania baterii wysokiego napięcia. Ponadto te eCitaro są wyposażone w moduł komunikacji w czasie rzeczywistym Omniplus ON Bus Data Center. Oznacza to, że centrum kontroli może stale monitorować wszystkie warunki pracy pojazdów, takie jak poziom naładowania baterii lub pozostały zasięg, a także wszystkie komunikaty diagnostyczne.
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz