Przyjęte we wtorek przepisy określają cele emisji CO2: redukcję o 55% dla nowych samochodów osobowych i o 50% dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 r. oraz 100% redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 r.
– Cieszę się, że UE wywiązuje się ze swoich obietnic z pakietu Fit for 55. Nowe przepisy stworzą możliwości dla najnowocześniejszych technologii i impuls dla przemysłu do inwestowania w przyszłość wolną od paliw kopalnych – skomentowała Romina Pourmokhtari, szwedzka minister klimatu i środowiska.
„Rzutem na taśmę” (wskutek nacisków ze strony Niemiec) podjęto wczoraj (27 marca) na forum unijnym decyzję, że po 2035 roku będzie można w Europie nabywać nowe samochody zasilane paliwami syntetycznymi (tzw. e-paliwami), jednak zdaniem specjalistów będzie to nisza, która nie powinna przekroczyć kilku procent rynku.