System Pro Power Onboard w który wyposażony jest elektryczny Ford F-150 Lightning oraz F-150 PowerBoost Hybrid, pozwala użytkownikom „podzielić się” zasięgiem z właścicielami innych pojazdów elektrycznych, umożliwiając im także ładowanie pojazdu podczas awarii lub uzupełnienie energii w akumulatorze EV. Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie zastosowała np. Kia w modelu EV6 (przyp. red.). Od najbliższej wiosny F-150 Lightning zostanie wyposażony w mocniejszy 9,6 -kilowatowy agregat, który pozwoli na zasilenie domu nawet przez trzy dni.
Jak podkreśla amerykański producent po podłączeniu do F-150 Lightning lub F-150 PowerBoost Hybrid z opcjonalnym Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, ładowarka Ford Mobile Power Cord pozwala w ciągu godziny uzupełnić energię w Mustangu Mach-E (z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła) wystarczającą na przejechanie średnio 30 km, w przypadku F-150 Lightning na 21 km, zaś dla E-Transita z niskim dachem ta wartość to średnio 16 km.
Pokładowy agregat
Dzięki systemowi Pro Power Onboard, F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid są źródłami energii na kołach o wielu zastosowaniach. Tę możliwość zapewnia pokładowy agregat i system akumulatorów o dużej pojemności. Teraz Ford oferuje kolejną unikatową korzyść dla swoich klientów – ładowanie od pojazdu do pojazdu za pomocą stworzonego przez Forda gniazdka Pro Power Onboard 240 V.
– Ford Pro Power Onboard oferuje wiele korzyści, a teraz dodaliśmy jeszcze jedną –inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda. Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford – powiedział Patrick Soderborg inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda.
Energia nie tylko dla Forda
Klienci mogą skorzystać z tej możliwości, łącząc oba auta za pomocą oryginalnego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda Pro Power Onboard można używać mobilnego przewodu zasilającego do ładowania różnych pojazdów elektrycznych, korzystających z portu ładowania SAE J1772. To rozwiązanie dotyczy Forda Mustanga Mach-E, Forda E-Transita i całkowicie nowego Forda F-150 Lightning, a także pojazdów innych producentów.
Trzy dni na samochodowym prądzie
Ford F-150 PowerBoost Hybrid ma dostępny 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard, który może być używany również do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord. Wiosną nowy F-150 Lightning, pierwszy elektryczny pick-up Forda na baterie, zadebiutuje z 9,6-kilowatowym agregatem Pro Power Onboard. Agregat zamontowany w F-150 Lightning można z powodzeniem używać jako źródła zasilania domu za pomocą Ford Intelligent Backup Power. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni.
– Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji. Jak bardzo jest to ważne, pokazały choćby wydarzenia podczas kryzysu energetycznego w lutym w Teksasie, gdy miliony osób podczas mrozów zostały narażone na zimno w domach. F-150 Hybrid pomógł wtedy wielu Teksańczykom zachować ciepło i energię w tym trudnym czasie, właśnie dzięki Pro Power Onboard – dodał Soderborg,.
Źródło: na podstawie Ford, własne