Hyundai Motor Company zaprezentował oficjalnie model IONIQ 6, elektrycznego Streamlinera. Akumulator 77,4 kWh ma modelowi zapewnić zasięg ponad 610 km na jednym ładowaniu (cykl WLTP). Zużycie energii poniżej 14 kWh/100 km (cykl WLTP), zdaniem producenta powoduje, że auto jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych na rynku. Electric-Global Modular Platform umożliwia ultraszybkie ładowanie 800 V od 10 do 80 procent w 18 minut. IONIQ 6 ma trafić do produkcji w trzecim kwartale 2022 roku. Nie znany jest jeszcze harmonogram wprowadzenia samochodu na rynek.
Najbardziej aerodynamiczny
Nowy elektryk od Hyundaia zapewnia zasięg szacowany na ponad 610 km, zgodnie ze standardem Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), a także ultraszybkie ładowanie 400 V/800 V, dzięki zastosowaniu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dedykowanej platformy dla pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group. Ma również najbardziej aerodynamiczną sylwetkę, spośród dotychczasowych modeli Hyundai, oraz szereg usprawniających funkcji, takich jak dwukolorowe oświetlenie nastrojowe dopasowujące się do prędkości, system EV Performance Tune-up i technologia Electric Active Sound Design (e-ASD).
– IONIQ 6 to kolejny krok w strategii Hyundai, która ma przyspieszyć elektryfikację i osiągnięcie pozycji światowego lidera w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Elektryczny Streamliner IONIQ 6 zapewni kierowcy i pasażerom wyjątkowe i indywidualne wrażenia, zoptymalizowane pod każdym względem, aby na nowo zdefiniować elektromobilność – powiedział Jaehoon Chang Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company.
Na platformie E-GMP
Elektryczny Streamliner wykorzystuje zalety wspomnianej platformy E-GMP, która umożliwiła zastosowanie wynoszącego 2950 mm, długiego rozstawu osi, pomiędzy 20-calowymi lub 18-calowymi kołami. Dzięki imponującej długości całkowitej 4855 mm, IONIQ 6 o szerokości 1880 mm i wysokości 1495 mm wyróżnia się eleganckim i stylowym wyglądem spośród morza bardzo podobnie wyglądających pojazdów elektrycznych.
– IONIQ 6 został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby bezproblemowo usprawnić nasze codzienne życie będąc przestrzenią, która obudzi twój potencjał. Innowacyjne wnętrze jest skrupulatnie przemyślane jako przestrzeń osobista przypominająca kokon, wzbogacona o najnowsze technologie, aby zapewnić bezpieczną, przyjemną i bezstresową jazdę. Przestronne wnętrze, stworzone z myślą o zrównoważonym rozwoju i użyteczności, stanowi kolejny krok naprzód w dziedzinie samochodów elektrycznych, zgodny z wartościami cenionymi przez naszych klientów – powiedział Thomas Schemera Wiceprezes Wykonawczy, Dyrektor ds. Globalnego Marketingu i Szef Działu Obsługi Klienta Hyundai Motor Company.
Mocy i energii wystarczy
IONIQ 6 jest dostępny z szeroką gamą napędów i akumulatorów dostosowanych do potrzeb każdego klienta. Zapewniający większy zasięg akumulator 77,4 kWh można połączyć z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Topowa konfiguracja z dwoma silnikami napędzającymi obie osie (AWD), zapewnia łączną moc 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,1 sekundy.
Model może pochwalić się dobrym zużyciem energii. Według danych WLTP szacowane zużycie energii przez standardowy akumulator 53 kWh z 18-calowymi oponami i napędem na tył (RWD) wynosi mniej niż 14 kWh/100 km. To sprawia, że IONIQ 6 jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów na rynku.
Architektura E-GMP, może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V bez konieczności stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.
Auto z adapterem
IONIQ 6, podobnie jak wcześniej IONIQ 5, zapewnia innowacyjną funkcję Vehicle to Load (V2L), która umożliwia klientom ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych — idealna do zasilania potrzebnych produktów podczas przerwy w dostawie prądu, na kempingu lub podczas wydarzeń zewnętrznych. V2L jest włączany za pomocą dostępnego adaptera wpinanego do zewnętrznego portu ładowania. Oprócz zewnętrznego gniazdka elektrycznego pod tylną kanapą znajduje się drugie gniazdo przystosowane do ładowania laptopów, telefonów i innych urządzeń.
Źródło: na podstawie Hyundai Motor Company