Firma przyspiesza produkcję Mustanga Mach-E, zakładając globalny roczny volumen modelu na poziomie 270 tys. sztuk, co wynika z planu produkcji 600 samochodów elektrycznych rocznie do końca 2023 r. i dwóch milionów do 2026 r. Producent podkreśla, że 8 na 10 nabywców Mustanga Mach-E w USA i 9 na 10 w Europie jeździło wcześniej pojazdem spalinowym, decydując się na Mustanga Mach-E. Ford jest marką nr 2 w sprzedaży pojazdów elektrycznych (pierwsza jest Tesla – przyp. red.).
– Kiedy ten model otrzymał logo Mustanga, wiedzieliśmy, że będzie wielu sceptyków. Nie do końca wiedzieliśmy wtedy, jak bardzo stanie się popularny – powiedział Darren Palmer, wiceprezes ds. programów pojazdów elektrycznych, Ford Model e.
W 2023 roku Mustang Mach-E jest dostępny w 37 krajach na całym świecie, w pierwszym roku po debiucie model obecny był na 22 rynkach. Nowa Zelandia, Brazylia i Argentyna to jedne z najnowszych rynków, dodanych do spisu stajni Mustanga Mach-E. Globalny wzrost sprzedaży zbiegł się z modernizacją, podnoszącą moce produkcyjne zakładu w Cuautitlán, w którym powstał 150-tysięczny egzemplarz modelu.
– Zakład aż dudni. Jest nowa linia montażu baterii, nowa linia podwozi, linia montażowa dodatków, naprawdę maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń, aby produkować więcej egzemplarzy Mustanga Mach-E. Ostatnio dodaliśmy też nową lakiernię. Nigdzie linia nie stoi zbyt długo! – powiedziała Deborah Manzano, dyrektor ds. produkcji Forda.