Po luksusowej limuzynie EQS i sportowej limuzynie biznesowej EQE, Mercedes-Benz przedstawił szerokiej publiczności elektrycznego SUVa EQS. Dzięki mocnym silnikom elektrycznym, responsywnemu napędowi na wszystkie koła 4MATIC i inteligentnemu trybowi jazdy offroad, SUV EQS ma poradzić sobie, zarówno w trasie jak również w lekkim terenie. Opcjonalnie, a także poprzez aktualizację OTA, dostępna jest wersja z kątem skrętu do 10 stopni.
Nowy SUV EQS dzieli długi rozstaw osi (3210 mm) z EQS Limuzyna, ale jest o ponad 20 centymetrów wyższy. Wymiary auta wynoszą: 5125/1959/1718 mm (długość/szerokość/wysokość).
Wszystkie SUV-y EQS mają elektryczny układ napędowy (eATS) na tylnej osi, a wersje z 4MATIC mają również eATS na przedniej osi. W modelach 4MATIC funkcja Torque Shift zapewnia inteligentny, płynnie zmienny rozdział momentu napędowego pomiędzy tylnymi i przednimi silnikami elektrycznymi, co pozwala na wydajne wykorzystanie eATS w każdym przypadku. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi to stale wzbudzane silniki synchroniczne (PSM). Zaletami tej konstrukcji są wysoka gęstość mocy, wysoka sprawność i wysoka stałość mocy.
Skrętna oś
Podwozie nowego SUV-a EQS ma czterowahaczową oś z przodu i niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ jest wyposażeniem standardowym. Poziom pojazdu można podnieść o kilka centymetrów. Oprócz trybów DYNAMIC SELECT ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, wersje 4MATIC oferują OFFROAD, kolejny tryb do jazdy w terenie. Ponadto standardem jest skrętna tylna oś z kątem skrętu do 4,5 stopnia, która zapewnia dużą zwrotność w mieście. Opcjonalnie, a także poprzez aktualizację OTA, dostępna jest wersja z kątem skrętu do 10 stopni.
Dane techniczne SUV EQS:
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz