– Unikalny charakter, odważna i dynamiczna prezencja sprawiają, że nowa KONA ewoluowała pod każdym względem. Jest bardziej różnorodna i dopasowana do różnych stylów życia klientów – powiedział SangYup Lee Wiceprezes Wykonawczy i Szef Hyundai Design Center.
KONA w nowym wydaniu jest większa, otrzymała odważniejszą stylistykę, ale pozostała miejskim SUV-em. Aby zapewnić podróżnym maksymalną „przestrzeń życiową”, nowy model urósł, osiągając 4355 mm długości, czyli o 150 mm więcej niż poprzednia generacja, w odniesieniu do wariantu elektrycznego. KONA zyskała również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.
Wszystko zaczęło się od EV
W przeciwieństwie do większości pojazdów, które są dostępne z różnymi układami napędowymi, projekt nowej KONy rozpoczął się od wariantu EV. Następnie został dostosowany do modelu z silnikiem spalinowym. To niekonwencjonalne podejście pozwoliło firmie wprowadzić do wszystkich wariantów (ICE, HEV i sportowych modeli N Line) modelu KONA myśl projektową zorientowaną na technologię. Pomimo wspólnej architektury, każdy wariant posiada wyróżniającą się, futurystyczną stylistykę.
Z lampą Pixelated Seamless Horizon
Charakterystyczny przód nowego modelu KONA przyczynia się do poprawy właściwości aerodynamicznych modelu. Czysta bryła jest podkreślona przez rozciągniętą lampę Seamless Horizon, która składa się z pikseli w wariancie EV. Nowa KONA Electric to pierwszy model Hyundai z lampą Pixelated Seamless Horizon, która dodaje indywidualnego charakteru. Wykorzystanie w modelu KONA parametrycznych pikseli również powiela charakterystyczny element stylistyczny, znany z innych elektrycznych pojazdów Hyundai. KONA pozostaje 100%-owym SUV-em. Jej dynamiczną stylistykę oddają odważnie wyrzeźbione nadkola, w które wkomponowano reflektory i tylne światła.
Kilka stylistycznych różnic
Istnieje kilka różnic stylistycznych między wersjami napędowymi. EV posiada pikselowe detale na kratce wlotu powietrza i tylnym zderzaku, inspirowane pikselami 19-calowe felgi aluminiowe, czarną linię obrysową oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach. Modele ICE i HEV posiadają odważny i surowy design zderzaka i osłony podwozia oraz czarne nadkola. N Line wyróżnia się opcjonalnymi czarnymi lusterkami bocznymi i dachem, spojlerem w kształcie skrzydła, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła, charakterystycznymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi progami.
Wnętrze zorientowane na kierowcę
Nowa KONA z większą „przestrzenią życiową” we wnętrzu została wyposażona w praktyczne funkcje, dopasowane do różnych stylów życia Klientów. Uniwersalna architektura wywodząca się z pojazdów elektrycznych, obejmuje sportowy układ z pływającą konsolą środkową, która podkreśla smukłe i szerokie wnętrze modelu KONA.
Pływająca konsola
Dwa szerokie wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala i „pływająca” konsola środkowa oddają zaawansowanie technologiczne wnętrza. Nastrojowe oświetlenie poprawia doznania i wygodę użytkownika. Dzięki przeniesieniu gałki zmiany biegów z konsoli środkowej na kolumnę kierowniczą, zapewniono uporządkowany układ i dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym. Za drugim rzędem znajduje się powiększona przestrzeń ładunkowa.