Koreańska grupa motoryzacyjna (jest w niej m.in. Kia), poprzez deklaracje inwestycji sięgające 10 mld USD potwierdziła swoje zaangażowanie w rozszerzanie inwestycji w USA. Pierwszym ruchem, który materializuje deklarację jest ujawnienie planu budowy w stanie Georgia swojego pierwszego dedykowanego zakładu produkujące pojazdy elektryczne i akumulatory w USA. Bedzie tam produkowana szeroka gama nowych w pełni elektrycznych pojazdów, a koszt tej inwestycji wyniesie 5,54 mld USD.
300 000 aut BEV rocznie
Budowa nowego zakładu, położonego w hrabstwie Bryan w stanie Georgia, rozpocznie się na początku 2023 r. Rozpoczęcie produkcji ma ruszyć w pierwszej połowie 2025 r. z roczną wydajnością 300 000 jednostek. Nowy obiekt ma pomóc HMG powalczyć o pozycję jednego z liderów transformacji pojazdów elektrycznych na amerykańskim rynku motoryzacyjnym. Hyundai planuje osiągnięcie pozycji jednego z trzech największych dostawców pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych do 2026 roku.
Zielona fabryka
Nowa fabryka wdroży wiele zaawansowanych inteligentnych technologii produkcyjnych HMG. Ponadto w ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, zakład będzie opierał się głównie na odnawialnych źródłach energii do zasilania obiektu. Projekt ma stworzyć około 8100 nowych miejsc pracy.
– Przebyliśmy długą drogę i w krótkim czasie odnieśliśmy duży sukces, ale planujemy również naszą przyszłość. Pojęliśmy decyzję, że wzmocnimy nasze partnerstwo z amerykańskimi podmiotami publicznymi i prywatnymi – powiedział Euisun Chung, prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, po spotkaniu z prezydentem USA Joe Bidenem, które odbyło się dzisiaj w Seulu.
Inwestycje w robotykę, mobilność powietrzną i AI
Jako jeden ze światowych liderów innowacji, Hyundai Motor Group (HMG) chce zainicjować szereg dodatkowych inwestycji wspierających branże przyszłości, takie jak robotyka, zaawansowana mobilność powietrzna (AAM), autonomiczna jazda i sztuczna inteligencja (AI). Mają one umożliwić HMG oferowanie różnorodnych produktów i usług związanych z mobilnością maksymalizując jednocześnie bezpieczeństwo i wygodę swoich klientów.
Przypomnijmy, że Hyundai jest również pionierem technologii bezzałogowych. Jest właścicielem brendu Motional, przedsięwzięcia założonego w Bostonie wspólnie z wiodącą amerykańską firmą technologiczną w zakresie mobilności Aptiv w 2020 roku. Motional obecnie testuje swoją usługę robotaxi na amerykańskich drogach publicznych w celu rozpocznie usługi komercyjne w 2023 r.
Optymalizacja zielonych opcji transportu
HMG rozwija również technologie i infrastrukturę w zakresie zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM). Grupa uruchomiła w zeszłym roku projekt Supernal, w ramach którego pracuje nad zintegrowaniem AAM z istniejącymi sieciami tranzytowymi. Wizja polega na tym, aby pasażerowie korzystali z jednej aplikacji – takiej jak obecne platformy do współdzielenia przejazdów – do planowania podróży. Tak podróż ma być maksymalnie ekologiczna. Może np. obejmować podróż samochodem BEV lub koleją z domu do „vertiportu” AAM, jazdę eVTOL przez miasto, a następnie korzystanie z e- skutera na tzw. ostatnią milę.
Hyundai Motor Group zatrudnia około 250 000 pracowników na całym świecie, w ramach marek: Hyundai, Kia i Genesis. Grupa zamierza docelowo sprzedawać 3,23 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie do 2030 roku.
Źródło: na podstawie hyundainews.com