Hyundai pochwalił się styczniową sprzedażą. W pierwszym miesiącu tego roku koncern wydal klientom 1 547 samochody osobowe, osiągnął 33-procentowy wzrost sprzedaży r/r. i zwiększył do ponad 5,3% udział w rynku. Koreański producent zanotował rekordową sprzedaż w segmencie pojazdów elektrycznych zasilanych wodorem (FCEV). W styczniu zarejestrowano 22 sztuki bezemisyjnego modelu Nexo. Z kolei model Santa Fe w wersji PHEV przekroczył popularnością wersję HEV i został najpopularniejszą wersją napędową tego SUV-a.
Ponownie najlepsze wyniki sprzedaży osiągnął model Tucson. Do Klientów w styczniu trafiło 693 sztuk, czyli o 63 procent więcej w porównaniu do zeszłego roku. Większość z nich stanowili klienci indywidualni, którzy zarejestrowali 388 sztuki. Hyundai Tucson produkowany w czeskich Noszowicach był 5-tym najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych i jednym z 10 najchętniej rejestrowanych modeli ogółem.
Udział SUVów wzrasta
Dobry wynik modelu Tucson, zelektryfikowanych SUV-ów: Santa Fe i Kona, oraz debiutujących w zeszłym roku modeli Bayon oraz elektrycznego IONIQ 5, sprawił, że udział modeli SUV wzrósł do 62 procent. Wzrósł także udział wersji hybrydowych w segmencie SUV, dla modelu Tucson aż 4-krotnie. Natomiast model Santa Fe po wycofaniu z gamy silników wysokoprężnych, oferowany jest wyłącznie w wersji hybrydowej (HEV) i plug-in (PHEV). W styczniu wersja PHEV przekroczyła popularnością wersję HEV i została najpopularniejszą wersją napędową tego komfortowego SUV-a. Dobrze zdaniem producenta sprzedawała się Elantra. Od rozpoczęcia sprzedaży 7. generacja modelu znalazła ponad 1 000 nabywców, a jej sprzedaż w styczniu 2022 roku była wyższa o 92 sztuki w porównaniu do stycznia ubiegłego roku.
Rekordowa sprzedaż Nexo
Hyundai rozpoczyna rok na pozycji lidera sprzedaży samochodów elektrycznych zasilanych wodorem (FCEV). W styczniu zarejestrowano aż 22 sztuki bezemisyjnego modelu Nexo i już zaledwie po miesiącu wiadomo, że tegoroczna sprzedaż samochodów na wodór marki Hyundai będzie rekordowa.
W stronę elektryfikacji
We wrześniu 2021 roku, Hyundai ogłosił, że do 2035 roku planuje zaprzestanie sprzedaży samochód z silnikami spalinowymi i zaoferuje wyłącznie pojazdy zeroemisyjnych. W ramach dążenia do czystej mobilności, Hyundai zamierza w nadchodzących latach umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie elektryfikacji i dążyć do celu, czyli osiągnięcia 30 procent światowej sprzedaży marki w pojazdach o zerowej emisji (ZEV). Firma szacuje, że do 2040 roku samochody z napędem elektrycznym (BEV) i auta elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV) będą stanowić już 80 procent jej całkowitej sprzedaży. Koncern pracuje nad osiągnięciem neutralności węglowej do 2045 roku.
Źródło: na podstawie Hyundai