Hyundai Mobility Japan poinformował, że tego lata dostarczy 50 egzemplarzy elektrycznego modelu IONIQ 5 do MK Group z Kyoto. MK chce zelektryfikować 30% swojej floty samochodów do 2025 roku i osiągnąć 100-procentową elektryfikację do 2030 roku. Firma w marcu tego roku wprowadziła do floty 18 samochodów elektrycznych (BEV) oraz 10 hybryd typu plug-in (PHEV). Przewoźnik planuje również uruchomienie stacji szybkiego ładowania w każdej swojej siedzibie.
Z technicznym wsparciem
MK Taxi wybrała elektryczny model IONIQ 5, ponieważ dysponuje on dużym zasięgiem oraz szybkim czasem ładowania. Samochód zapewnia wysoki komfort, przestronne miejsca z tyłu oraz funkcje zapewniające wygodę. Hyundai Mobility Japan będzie również wspomagać korporację taksówkarską w ich centrum serwisowym w Kyoto, aby zapewnić wsparcie techniczne dla efektywnego działania floty pojazdów
IONIQ i NEXO walczą o rynek
Hyundai wkroczył na japoński rynek w lutym 2022 roku, dostarczając wyłącznie pojazdy zeroemisyjne, takie jak IONIQ 5 oraz NEXO zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Firma podkreśla, że aktywnie bierze udział w dążeniu Japonii do neutralności klimatycznej, dostarczając klientom innowacyjne samochody. Dostawa 50 egzemplarzy modelu IONIQ 5 pomoże w redukcji emisji gazów cieplarnianych w Kyoto, pomagając w walce ze zmianami klimatu.
Najdłuższa jazda
IONIQ 5 jest pierwszym modelem submarki IONIQ, dedykowanych pojazdów elektrycznych Hyundai Motor. Został zbudowany na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP), dzięki której zapewnia przestronne wnętrze oraz możliwość szybkiego ładowania, od 10 do 80% w 18 minut. Z deklarowanym zasięgiem 618 kilometrów, IONIQ 5 oferuje dłuższą jazdę na pełnej baterii niż jakikolwiek inny model oferowany w Japonii. Ten crossover dodatkowo zapewnia komfortową jazdę, wytwarzając tylko ledwo zauważalne odgłosy czy wibracje, a jego płaska podłoga, przesuwana konsola oraz wygodne fotele zapewniają przestrzeń idealnie zoptymalizowaną dla pasażerów. Samochód elektryczny, dzięki funkcji Vehicle-to-Load (V2L) i gniazdku pod siedzeniami z tyłu zapewnia też łatwy dostęp do elektryczności dla pasażerów i ich urządzeń elektronicznych.
Źródło: na podstawie Toyota, fot. własne